נהיגה תחת השפעת אלכוהול

נהיגה תחת השפעת אלכוהולנהיגה תחת השפעת אלכוהול, ועל כך אין עוררין – עלולה לגרום נזקים בלתי הפיכים לנהג עצמו, לסובבים אותו, למכונית שלו עצמו ולמכוניות אחרות. לכן, כמובן שנהיגה בשכרות אינה מותרת על פי החוק, ומי שנתפס כשהוא נתון להשפעת אלכוהול או סם אחר – צפוי לעמוד לדין ולהיענש בחומרה.

מהי נהיגה בשכרות על פי החוק?

החוק קובע, כי אדם הנתפס שותה תוך כדי נהיגה או אדם שנהג ברכב ובבדיקה ייעודית נמצא שיש למעלה מ-290 מיליגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף ו/או למעלה מ-50 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליגרם דם – הוא אדם שנוהג ברכב כשהוא שיכור. במצב כזה הוא מהווה סיכון לעצמו ולאחרים, ועל כך צריך לתת את הדין.

מהו הדין במקרה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול?

במקרה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, אם אכן נמצא שמדובר בנהג שיכור על פי בדיקת סימנים שמתבצעת בשטח ועל פי בדיקת אוויר נשוף באמצעות מכשיר הינשוף – רישיונו של הנהג יישלל במקום לתקופה של 30 יום או יותר (במקרה של מעורבות בתאונת דרכים הרישיון יישלל לתקופה של 60 יום ובמקרה של תאונת דרכים בה נגרם מוות לאחד המעורבים – הרישיון יישלל לתקופה של 90 יום) והוא יקבל זימון לבית המשפט.

מקרה בו מסיבה כלשהי לא ניתן לבצע את בדיקת הנשיפה, ייחקר הנהג לא תחת ההאשמה של נהיגה בשכרות אלא של נהיגה תחת השפעת אלכוהול. במקרה כזה הוא יתבקש לבצע בדיקת סימנים הכוללת בקשה שילך תשעה צעדים לכל כיוון בלי להתנדנד, שיצליח להביא אצבע לאף ושיצליח לעמוד יציב כשראשו מופנה כלפי מעלה. בדיקה זו היא בעייתית במידה מסוימת, שכן היא מבוססת על התרשמותו הסובייקטיבית של שוטר אחד, וגם היא שנויה במחלוקת וניתנת, לעתים, לערעור.

האם ניתן לבטל הזמנה לדין בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול?

יש מקרים רבים בהם ניתן לבטל הזמנה לדין שניתנה בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול, כגון כשלים בביצוע בדיקת הנשיפה.

הבדיקה המתבצעת בעזרת מכשיר הינשוף צריכה להתבצע על פי נהלים מסוימים, ואם לא בוצעה על פיהם – עורך דין לענייני תעבורה הבקיא בתחום זה יוכל לבסס על כך את בקשתו להקל בדין. כך למשל, מכשיר הינשוף חייב לעבור כיול לפני ביצוע הבדיקה, שכן מכשיר שלא עבר כיול עלול להראות תוצאה לא נכונה; כמו כן, הבדיקה חייבת להתבצע רק על ידי שוטר שעבר הסמכה מיוחדת לביצוע הבדיקה, והשוטר יכול לבצע את הבדיקה רק אם חלפו יותר מ-15 דקות ממועד השתייה. אם אפשר להוכיח שאחד או יותר מהתנאים האלה לא התקיימו – בהחלט שאפשר לקבל זיכוי.

במקרים אחרים אמנם לא ניתן יהיה לבטל את ההזמנה לדין, אבל ניתן יהיה בהחלט להפחית את העונש הצפוי. העונש הסטנדרטי הניתן על נהיגה בשכרות הוא פסילת רישיון לשנתיים, פסילה על תנאי, קנס כספי ומאסר על תנאי. למרות זאת, במקרים מסוימים (רמת אלכוהול שהיא בדיוק הרף המינימלי שקובע שכרות ועוד) ניתן בהחלט להקל בעונש, ולכן כדאי מאוד להיוועץ עם עורך דין תעבורה.

משרד עורכי דין לויתן פאלוך – ייעוץ משפטי וייצוג בבית משפט

משרד עורכי דין לויתן-פאלוך מתמחה בתחום דיני התעבורה בכלל ובתחום של זימון למשפט בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול בפרט. אם נתפסתם ואתם בחזקת חשודים בנהיגה תחת השפעה, אתם מוזמנים לפנות אלינו ונספק לכם ייעוץ משפטי, ייצוג משפטי וליווי משפטי צמוד.

לקבלת מידע נוסף אודות נהיגה תחת השפעת אלכוהול צרו עמנו קשר טלפוני או דרך האתר.